26 Kasım 2010 Cuma

AFFİLİATE MARKETİNG X-Ticaret

Türkçe'e satış ortaklığı olarak çevrilmiş, internet üzerinden yapılan komisyonculuğun genel adıdır. Dünyanın en eski mesleklerinden olan komisyonculuğun internette uyarlanmış halidir. En basit anlatımıyla başkasına ait bir ürünün reklamını yapıp bundan komisyon elde etmektir. Ayrıca online kazancın anahtarıdır, en etkili silahıdır.
hemen bir örnek vererek sizlere açıklamaya çalışayım..
resimde yüzü siyah olan kişi ürün sahibi, ürününü satmak istiyor her ürün sahibi gibi. Fakat tek başına satmak istemiyor, piyasa çok büyük ve rakipler çok. O ne yapiyor? resimde sarı yüzünü gördüğünüz Enes'e (bu ben oluyorum) rica ediyor. "enes bu elimde gördüğün benim ürünüm, bana  satmamda yardımcı olur musun ? Yapman gereken sadece müşterileri bana yönlendirmek, benim işim ise onları ikna etmek, ürünü satmak, varsa kargosunu hazırlamak (ürün dijital olabilir bilgisayar programı vb.) ürün ile ilgili iadelerle ilgilenmek, ürünle ilgili çıkan problemleri halletmek. Senin yapman gereken sadece ürünle ilgilenecek muhtemel müşterileri bana yönlendirmek. Senin bana yönlendirdiğin müşteri aldığı ürünün %50 komisyonunn alacaksın.

Enes düşünür: "Ürün güzel, muhtemelen çok kişi bu ürünü satın alacaktır. benim yapmam gereken sadece ürünü tanıtmak olacak. Ayrıca %50 iyi bir oran, 100tl ürünün 50 tl si benim. Günde bir tane satılırsa benim tavsiyemle, 1500 Tl kazanacam iyi bir paradır."

Enes bu isteği kabul edip resimde gördüğü bu ürünle ilgilenen müşteri adaylarına: "Hey sizin ilgileneceğiniz bir ürün buldum. Şuradaki siyah yüzlü adam tam isteğidiğiniz gibi bir ürün satıyor, gidip bakmanızı şiddetle tavsiye ederim."

Müşteri adayları siyahlı adamın ürününe baktılar çünkü benzer bir ürün arıyorlardı. Enes'in gönderdiği 100 müşteri adayından 4 tanesi bu ürünü aldı ve Enes 200tl kazanmış oldu.İçinden şöyle geçirdi: "Güzel iş yaptım, tek yapmam gereken insanların ihtiyacı olan bu ürünü onlara tanıtmam ve tavsiye etmekmiş, o halde neden başka ürünler için de aynı şeyi yapmayayım?"

Enes bu şekilde iş yapabileceği onbinlerce ürün sahibinin olduğunu biliyordu. Başkasının ürünlerini satmaya başladı ve hayal edemiyeceği kadar para kazanmaya başladı..Bu hikayede gördüğümüz üzere Enes'in yaptığı işin internetten yapılana AFFİLİATE MARKETİNG deniyor. Yani ürünlerini internetten satmak isteyen ürün sahipleri var ve siz bu ürünlerin internetten ücretli veya ücretsiz bir şekilde reklamını yapıp ürün satışı durumunda komisyonunuzu alıyorsunuz. Ürün satıcılarıyla ürünleri satmak isteyen kişileri bir araya getiren web siteleri mevcut. Bu sitelerin içinde bizim en çok önem verdiğimiz ve sitemizde büyük yer ayırdığımız Clickbank bu şekilde satabileceğiniz 10 000'in üzerinde ürüne sahip ve komisyonlarda %50  %75 oranlarda ödeme yapıyor sizlere.

Peki bu iş ne kadar gerçekçi?

Sadece Clickbank (binlerce AFFİLİATE networkunden sadece birisi) 10 yılda üyelerine 1,5 milyar dolar komisyon ödemiştir. Milyarlarca dolarlık bir sektörden bahsediyoruz. Bizim insanımızın "internette para mı kazanılırmış yahh" düşüncesinden kurtulup bizim de bu sektörde gerekli yeri almamız gerekir diye düşünüyorum. ve artık sizlerde düşünün..
Özetlemek gerekirse arkadaşlar bir AFFİLİATE  ürünü seçiyoruz (on binlerce ürün mevcuttur) o ürünün reklamını yapıyoruz ( bununda binlerce yolu vardır) ve komisyonumuzu alıyoruz. Ürünlerle ilgili hiçbir konuda endişelenmemize gerek yok, çünkü bizimle değil tamamen satıcıyla ilgili durumlar.
AFFİLİATE MARKETİNG ile ilgili geniş bilgilere yer bulabileceksiniz. Tek yapmanız gereken siteyi incelemek olacak. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder